Podstrona: Studenci Akademickiego Towarzystwa Pasjonatów Lotnictwa na VII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Studenci Akademickiego Towarzystwa Pasjonatów Lotnictwa na VII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej

2025-01-08 , red.  Arkadiusz Rzucidło
kategoria: Wydarzenia
Od lewej: dr inż. A. Rzucidło, B. Ćwirko, M. Bońkowski, W. Ender,

Przedstawiciele Koła Naukowego ATPL – Akademickie Towarzystwo Pasjonatów Lotnictwa w składzie Barbara Ćwirko, Maciej Bońkowski oraz Wojciech Ender wraz z  opiekunem dr. inż. Arkadiuszem Rzucidłą, prof. PRz wzięli udział w VII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej  „Zarządzanie bezpieczeństwem w technikach, technologiach i polityce transportowej” organizowanej przez Wydział Transportu i Inżynierii Lądowej Politechniki Śląskiej.

Studenci zaprezentowali artykuł „Ocena 100 KSA jako czynnik zwiększający bezpieczeństwo klasyfikacji pilotów liniowych”. Tematyka pracy dotyczyła świadomości samej oceny oraz jej roli w szkoleniu pilotów jako przyszłych pierwszych oficerów, a następnie kapitanów liniowych statków powietrznych. Badania wykonane przez członków Koła polegały na opracowaniu, a następnie analizie ankiety skierowanej do studentów biorących udział w szkoleniu praktycznym do licencji ATPL(A). Wyniki posłużyły do wyciągnięcia ciekawych wniosków na temat świadomości oceny 100 KSA wśród badanych.

Celem 100 KSA jest badanie poziomu przyswajalności wiedzy i umiejętności podczas szkolenia i na tej podstawie dokonuje się charakterystyki adepta. Ocena kompetencji z obszaru 100 KSA przeprowadzana jest wśród studentów specjalności pilotaż na etapie ich studiów. Pozwala ona na szersze spojrzenie w rozwój kompetencji studenta wykraczające poza poziom wiedzy teoretycznej, w sferę umiejętności nietechnicznych, jak kojarzenie faktów, komunikacja czy współpraca w zespole.

Egzaminy sprawdzające wiedzę teoretyczną (w tym również państwowe) weryfikują etapy: zapamiętania, zrozumienia czy zastosowania. Ocena 100 KSA dzięki swoim wymaganiom programowym (LO – Learning Objectives) wprowadza dodatkową weryfikację, jaką jest zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Weryfikacji dokonuje się na podstawie przeprowadzanych przez studentów demonstracji czy prezentowania rozwiązań w praktycznych zadaniach problemowych.

Członkowie Koła w swojej prezentacji podjęli się wyzwania sprawdzenia, jak opisywany proces jest postrzegany przez ocenianych. Wystąpienie na konferencji przyjęto jako ciekawą aktywność studencką. Studenci, promując Politechnikę Rzeszowską, wykazali wysoki kunszt prezentacyjny oraz dużą wiedzę merytoryczną w omawianym temacie, co uznano za duży pozytyw w rozmowach kuluarowych.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję